«Εγκλωβισμένοι» αισθάνονται - και είναι - οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που από τη μία, δυσκολεύονται πια, να τα συντηρήσουν και από την άλλη, δεν μπορούν να τα πωλήσουν, αφού δεν υπάρχει ενδιαφέρον....
Τα πολύ αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και το ύψος της ειδικής εισφοράς για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (από 2.000 κυβικά και πάνω) έχουν καταστήσει δυσβάσταχτη τη διατήρηση από τους κατόχους τους, ιδιαίτερα για όσους είναι μισθωτοί του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στους μισθούς τους ή – πολύ περισσότερο – έχουν απωλέσει την εργασία τους.
Όπως δήλωσε στο Δίκτυο Θεσσαλίας της ΕΡΑ, ο ιδιοκτήτης έκθεσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κ. Γιώργος Μπακαλέξης, παρότι οι τιμές στα μεγάλα κυβισμού αυτοκίνητα έχουν πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, εντούτοις δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για την αγορά τους, λόγω της εξαιρετικά ρευστής κατάστασης που επικρατεί. Είναι ενδεικτικό ότι αυτοκίνητα που πριν δύο χρόνια είχαν αγοραστεί έναντι 50.000 ευρώ, σήμερα πωλούνται 15.000 – 20.000 ευρώ και παρόλα αυτά, δεν υπάρχει ενδιαφέρον.
Την απροθυμία αυτή, μπορεί εύκολα να την κατανοήσει κανείς, από τη στιγμή, που – για παράδειγμα - ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 2.500 κυβικών, καλείται να πληρώσει 1.320 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 1.300 ευρώ για την έκτακτη εισφορά. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τον κ. Μπακαλέξη, ακόμη και αν αποφασίσει να καταθέσει τις πινακίδες, δεν πρόκειται να εξαιρεθεί της καταβολής έκτακτης εισοφοράς.
Ως εκ τούτου, το περιορισμένο ενδιαφέρον που υπάρχει, στρέφεται σχεδόν αποκλειστικά, σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, τα οποία πωλούνται κάτω των 5.000 ευρώ