Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Έρχονται τα ανοιχτά εμπορικά κέντρα



«Ανοικτά εμπορικά κέντρα» έρχονται το επόμενο διάστημα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου σε όλη την Ελλάδα, αρχίζοντας πιλοτικά από την Αθήνα, το Μαρούσι, τον Πειραιά, την Πάτρα, τα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη.

Η δράση αυτή δεν είναι τίποτε άλλο από...
 την απάντηση των μικρομεσαίων καταστηματαρχών στους μεγάλους του λιανεμπορίου και στόχος είναι κάθε πόλη της χώρας να αποκτήσει το δικό της ανοιχτό εμπορικό κέντρο.

Ήδη το υπουργείο Ανάπτυξης επεξεργάζεται σχέδιο μαζί με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) ώστε να ενισχυθούν τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι και μέσω σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) να δημιουργήσουν τα δικά τους υπαίθρια εμπορικά κέντρα.

Πρακτικά τα οpen malls θα περιλαμβάνουν τα καταστήματα ενός εμπορικού δρόμου ή περισσότερων όπου θα πραγματοποιηθούν διάφορες παρεμβάσεις ώστε να προσφέρονται στους καταναλωτές υπηρεσίες ανάλογες ενός κλειστού εμπορικού κέντρου. Στις παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνονται αναπλάσεις πεζοδρομίων, σκέπαστρα, infokiosk, σημεία WiFi, χώροι απασχόλησης παιδιών, χώροι στάθμευσης, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ακόμα και άμεση ενημέρωση για εκπτώσεις και προσφορές των καταναλωτών όταν αυτές γίνονται στις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων χώρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα «ενίσχυσης της δημιουργίας δομών ανοικτών εμπορικών κέντρων», σχέδιο του οποίου έχει αποστείλει ήδη το υπουργείο Ανάπτυξης προς την ΕΣΕΕ, θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη) και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάπτυξης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση.

Κεντρικό ρόλο θα έχουν οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι οι οποίοι και θα υποβάλουν τις σχετικές προτάσεις συμμετοχής και θα ενισχυθούν για τις δαπάνες των παρεμβάσεων που θα αφορούν ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογραφήσεις των εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία υποδομών, οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ όπως για παράδειγμα «Ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή» με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι κ.λπ.). Επίσης, θα χρηματοδοτηθούν και δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Σύντομα, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο δημιουργίας και θεματικών δρόμων – δρόμων δηλαδή όπου θα αναδεικνύεται μια συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα. Ήδη με το προσχέδιο προεδρικού διατάγματος που υπέγραψε στις 24 Φεβρουαρίου 2012 ο αναπληρωτής ΥΠΕΚΑ Νίκος Σηφουνάκης, καθορίζεται η οδός Ευριπίδου ως «χώρος παραδοσιακού εμπορίου», ενώ σύμφωνα με τους εμπόρους αυτό το σχέδιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πόλεις όπως η Ξάνθη (μπαχαρικά), τα Ιωάννινα (ασημικά) κ.λπ.