Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

Η ΑΓΕΤ και στο λιανεμπόριο



Με την οικοδομική δραστηριότητα να έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια κατά τα δύο τρίτα, είναι φυσικό επόμενο οι βιομηχανίες του κλάδου και κυρίως τα τσιμέντα να βιώνουν τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.

Ούτε λίγο, ούτε πολύ η ζήτηση έχει επιστρέψει στα επίπεδα της δεκαετίας του...
΄80 και οι εταιρείες αναζητούν τρόπους ώστε να περιορίσουν τις απώλειες που καταγράφονται στους ισολογισμούς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ομίλου ΑΓΕΤ Ηρακλής, που ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του έτους ζημιές 32,22 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι στο ίδιο διάστημα οι ζημιές έφταναν στα 14,09 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά το 2010 έκλεισε με ζημιές 45,86 εκατ. ευρώ.

Ήδη η εταιρεία καταβάλει προσπάθειες για έλεγχο και περιορισμό του λειτουργικού κόστους και των παραγωγικών και εφοδιαστικών λειτουργιών, εφαρμόζοντας το στρατηγικό πρόγραμμα Excellence του μητρικού ομίλου Lafarge.

Εκτός όμως από τον περιορισμό στα λειτουργικά κόστη, ο όμιλος έχει διαφοροποιήσει τη στρατηγική του και στο κομμάτι των πωλήσεων. Έτσι έχει ξεκινήσει να λανσάρει καινούρια προϊόντα και λύσεις και ταυτόχρονα έχει εισέλθει σε νέα κανάλια διανομής.

Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε να διαθέτει ένα νέο προϊόν το Heracles, εκτός των παραδοσιακών μεγάλων συσκευασιών, σε μικρή πεντάκιλη συσκευασία. Η διάθεση του προϊόντος στη μικρή συσκευασία γίνεται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά και ουσιαστικά ανοίγει ένα κανάλι απευθείας προς τον τελικό καταναλωτή. Το σακευμένο προϊόν πωλείται μεταξύ άλλων μέσω εμπορικών αλυσίδων Do It Yourself όπως τα καταστήματα Leroy Merlin αλλά και σε μάντρες οικοδομικών υλικών.

Δηλαδή με τη μικρή συσκευασία η ΑΓΕΤ έχει ως στόχο να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο των επαγγελματιών αλλά και των ανειδίκευτων απλών τελικών καταναλωτών που θέλουν να κάνουν από μόνοι τους μια επισκευή ή ένα «μερεμέτι» στο σπίτι τους. Η εταιρεία θεωρεί ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια για το κανάλι διανομής, DIY. Πηγές της ΑΓΕΤ αναφέρουν μάλιστα ότι τα πρώτα σχόλια για τη νέα συσκευασία είναι πολύ θετικά και υπάρχει ήδη ζήτηση για λευκό τσιμέντο σε μικρή συσκευασία.

Το συγκεκριμένο προϊόν Heracles (για όλες τις εφαρμογές) παράγεται στο εργοστάσιο της Χαλκίδας και ξεκίνησε να διατίθεται στην αγορά από τις αρχές του 2011, από όλα τα Κέντρα Διανομής της εταιρείας, από το Εργοστάσιο Βόλου, από μάντρες υλικών οικοδομών και από χρωματοπωλεία του εμπορίου, ενώ η συνεργασία με μεγάλα πολυκαταστήματα ξεκίνησε τον περασμένο μήνα. Το Heracles μαζί με το Basis (ειδικό για σκυρόδεμα), το Athlos (γενική οικοδομική χρήση) και το Λευκό Τσιμέντο (διακοσμητικά στοιχεία) αποτελούν τα τρία σακευμένα προϊόντα της ΑΓΕΤ.