Διάκριση του 5ου Γενικού Λυκείου σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό
Βραβείο για την υψηλή επίδοση τους στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Αρχαίων Ελληνικών απέσπασαν από το Υπουργείο Παιδείας δύο μαθήτριες του 5ου Γενικού Λυκείου Βόλου, η....
Λήδα Αδαμάκη-Τράντου και η Αναστασία Παρθένη-Αντωνακάκη.
Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός της αρχαίας ελληνικής γλώσσας διεξάγεται αδιαλείπτως τα τελευταία χρόνια με τη συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών από όλη την Ελλάδα και χιλιάδων από την Ευρώπη. Στόχος είναι οι μαθητές να έρθουν πιο κοντά στη γλώσσα των Αρχαίων Ελληνικών.
Η ερωτηθείσα Λήδα στο αν οι έφηβοι αγαπούν το συγκεκριμένο μάθημα, μας τόνισε ότι αυτό εξαρτάται κατά περίπτωση. "Οι περισσότεροι βέβαια μαθητές θεωρούν τα Αρχαία Ελληνικά "νεκρή" γλώσσα, αν και αυτό δεν ισχύει, γιατί ακόμη και ετυμολογικά πολλές σημερινές λέξεις έχουν αναφορά στην αρχαιότητα, ενώ ακόμη και στο λόγο μας μάς βοηθά να ξέρουμε τα αρχαία ελληνικά" υπογράμμισε. Από την πλευρά της η Αναστασία σημείωσε πως η συμμετοχή της στο διαγωνισμό είχε ενδιαφέρον και από την άποψη μιας πρώτης γεύσης ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς ακολουθήθηκαν όλες οι οργανωτικές διαδικασίες που ομοιάζουν με τις πανελλήνιες.
Η ίδια αν και έγραψε πολύ καλά στα αρχαία ενδιαφέρεται για τη Νομική Σχολή.
Της αρέσει η επιστήμη της νομικής, χωρίς όμως να είναι βέβαιο ότι θα ασχοληθεί με τη δικηγορία.
Το άγνωστο κείμενο αφορούσε τον Πλάτωνα. "Τα κείμενα του Πλάτωνα είναι οπωσδήποτε δύσκολα, αλλά έχει αρκετά γοητευτικά στοιχεία, όπως αυτά που αναφέρονται στην οργάνωση της κοινωνίας και τον τρόπο θεώρησης των πραγμάτων" μας τόνισε η Αναστασία. Και πρόσθεσε: "Αυτός που ξέρει τα Αρχαία Ελληνικά, μπορεί να προσεγγίσει καλύτερα την νεοελληνική γλώσσα. Ωστόσο πολλοί θεωρούν άσκοπη την ενασχόληση με τα Αρχαία Ελληνικά". Ο φιλόλογος του 5ου Λυκείου κ. Πανταζής Φασουλίδης υπογράμμισε πως οι μαθητές εξετάστηκαν στο άγνωστο κείμενο, στη μετάφραση, τα πραγματολογικά σχόλια, τις λεξιλογικές ασκήσεις. Στόχος του διαγωνισμού είναι να καλλιεργήσει την έφεση των μαθητών για τα Αρχαία Ελληνικά. Με λίγα λόγια προάγεται ο αρχαίος ελληνικός λόγος. Από το Υπουργείο Παιδείας μας εστάλη πριν λίγες ημέρες η απόφαση για τη βράβευση των δύο μαθητριών'
Τι δυσκολεύει περισσότερο τους μαθητές στα αρχαία;
"Κυρίως δυσκολεύονται στο λεξιλόγιο, δηλαδή το πώς μπορούν να ταυτίσουν τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής με τις αντίστοιχες της νέας ελληνικής. Από κει και πέρα οι επόμενες δυσκολίες αφορούν τη γραμματική και το συντακτικό το οποίο δεν διδάσκεται επαρκώς από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, ώστε τα παιδιά να καταλάβουν τον αρχαίο ελληνικό λόγο"μας απάντησε. Ενώ πρόσθεσε πως μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης ενδιαφέρονται κυρίως για τα Αρχαία Ελληνικά. Οι υπόλοιποι δεν τα συμπαθούν. Μάλιστα, αν είχαν τη δυνατότητα, να μην τα διδάσκονται, θα το έκαναν.
Σήμερα οι δύο μαθήτριες θα βραβευτούν από το Γλωσσικό Όμιλο Βόλου.
Στο μεταξύ, θα πραγματοποιηθεί και φέτος η συγγραφή εκθέσεων για την Βουλή των Εφήβων σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη χθες από το Υπουργείο Παιδείας σε όλα τα Λύκεια Η επιλογή των μαθητών γίνεται με κλήρωση.













